...
- Om det är uppenbart att Tillväxtverket har felaktiga uppgifter i Pipos-databasen sedan tidigare, det vill säga att adressen inte heller stämmer tidigare år utan att det måste ha skett något fel vid någon inmatning av uppgifterna så har du möjlighet att skicka in ett ändringsförslag till Tillväxtverket, där du i så fall anger den rätta adressen/namnet och lägger till en kommentar om varför du vill ändra. Tillväxtverket tar sedan snabbt ställning till ändringsförslaget och genomför ändringen om det bedöms inte finnas något hinder för det. Du får återkoppling från Tillväxtverket så fort ändringen är genomförd.
- Om det handlar om att du vill ändra adress på en serviceplats som fysiskt har flyttat från adress A till adress B, så att den första adressen därigenom blir felaktig, så raderar du istället serviceplatsen helt (den försvinner då från er lista men är fortfarande kvar i Pipos allmänna databas, dock tom på uppgifter). Skapa sedan en ny serviceplats med den nya adressen och lägg motsvarande servicetyp/er på den nya serviceplatsen.